آیا دویدن در بیرون در هوای بارانی و بادی بهتر است یا به باشگاه رفته و در حالی که بر روی تردمیل تمرین می‌کنید و  عرق می‌ریزید خود را در یک آینه بزرگ ببینید و به طور مخفیانه خود را تحسین ‌کنید؟


  • انرژی

اول از همه کدامیک از این روشها برای شما مناسب است و به شما کمک می‌کند؟ کسانی که در مورد دویدن در خارج از منزل و محیط‌های بسته مشتاق هستند ادعا می کنند هنگام دویدن انرژی بیشتری نسبت به افرادی که با تردمیل می دوند مصرف می‌کنند. دلیل آنها این است که در محیط‌های باز هنگام دویدن  باد باعث مقاومت در مقابل دونده می‌شود که این عامل سبب می‌شود که دونده انرژی بیشتری مصرف کند. اما طرفداران تردمیل می‌گویند این لزوما درست نیست. پروفسور اندرو جونز و تیمش در یک مطالعه‌ی انجام شده در انگلستان توسط دانشگاه اکستر 9 مرد را بصورت مجزا در یک جاده قرار دادند تا بدوند و مقدار انرژی مصرفی آنها را اندازه گرفتند. سپس این افراد بر روی تردمیل با همان سرعت جاده دویدند ولی با شیب‌های مختلف آنچه آنها متوجه شدند این بود که دونده‌ها بر روی تردمیل می‌توانند تنها با اضافه کردن 1 درصد شیب انرژی اضافه‌ای که هنگام دویدن در محیط باز مصرف کرده بودند را جبران کنند.




  • سرعت


لازم است بدانید زمانی که بر روی تردمیل می‌دوید تمایل زیادی دارید تا ابراز کنید که سرعت شما زیاد است. در یک مطالعه که در سنگاپور انجام شد از افراد خواسته شد تا در محیط‌های باز بدوند و سپس با همان سرعتی که در محیط باز دویده بودند بر روی تردمیل بدوند. محققان دریافتند وقتی افراد بر روی تردمیل هستند بصورت قابل ملاحظه‌ای آرامتر میدوند هر چند که این افراد فکر می‌کنند که سریعتر می‌دوند. به هر دلیلی، به نظر می رسد زمانی که ما در محیط باز می‌دویم، ناخودآگاه کار سخت‌تری انجام می‌دهیم.




  • ایمنی

شما هنگامی که در داخل محیط‌های بسته فعالیت می‌کنید احتمال کمتری دارد تا آسیب‌های بیشتری ببینید مانند سر خوردن، افتادن و چیزهای دیگر ولی وقتی بصورت یکنواخت بر روی تردمیل میدوید صدها بار پاهایتان را بطور یکنواخت به زمین می‌کوبید که این شما را در معرض خطر آسیب مفصلی یا رباطی قرار می‌دهد.بنابراین اگر شما از تردمیل استفاده می‌کنید، ایده خوبی است که با تغییر سرعت و شیب تردمیل و مخلوط این دو بتوانید بر این مشکل غلبه کنید. تحقیقات نشان داده اگر شما در محیط بیرون و در یک جاده که دارای ناهمواری و سطوح متنوع می‌باشد بدوید این چالش نه تنها باعث تقویت پیوندها و فعال شدن انواع مختلف عضلات در بدن شما می‌شود، بلکه حس تعادل شما را بهبود می بخشد.





  • تندرستی



البته نباید فراموش کرد که فعالیت در محیط‌های باز باعث شادابی، کاهش تنش، سردرگمی، خشم و افسردگی و با افزایش انرژی همراه می‌باشد. از طرفی در روزهای آفتابی قرار گرفتن در زیر نور آفتاب باعث جذب ویتامین D می‌شود ولی در مواقعی بنا بر شرایط بیرونی و یا آب و هوایی که امکان ندارد در محیط‌های باز بدوید استفاده از تردمیل یک مزیت غیر قابل انکار می‌باشد.

 

  • نتیجه

تردمیل یک وسیله ورزشی می‌باشد جدای اینکه آن را خریداری کنید یا در باشگاه از آن استفاده کنید  باید با توجه به شرایط خودتان از آن استفاده کنید بهتر است یک کارشناس جهت نوع تمرین به شما برنامه بدهد و شما را راهنمایی کند تا آسیب ورزشی به خود وارد نکنید.




به این نوشتار امتیاز دهید
امتیاز فعلی
امتیاز دهی شما
فقط اعضا می توانند نظر دهند لطفا عضو شوید تا از امکانات سایت بهره مند شوید

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

هیچ نظری داده نشده

طراحی و اجرا شرکت پناه نیک پندار 09121721004

نماشویی و شستشوی نمای ساختمان شرکت ارتفاع کاران سایت